Greenglasses mapují zelené podniky v Praze

Greenglasses mapují zelené podniky v Praze

Kde v Praze najít lokální, ekologické, second-hand, DIY, nízkoodpadové a zelenější produkty a služby? Poradí vám webová portál Greenglasses, kterou lze podpořit také na crowdfundingovém portále Hithit. Greenglasses jsou projektem dvou mladých slečen, které mají rádi zdrav


Kde v Praze najít lokální, ekologické, second-hand, DIY, nízkoodpadové a zelenější produkty a služby? Poradí vám webová portál Greenglasses, kterou lze podpořit také na crowdfundingovém portále Hithit. GG2 Greenglasses jsou projektem dvou mladých slečen, které mají rádi zdravé jídlo, ekologii a kulturu a hlavně Prahu. Dvojjazyčnou webovou stránku Greenglasses založila Aneta Hebrová a Jenny Day s jasným cílem, aby se obyvatelům v Praze žilo lépe a „zeleněji“. „Začaly jsme si uvědomovat, že běžná každodenní spotřebitelská rozhodnutí od jídla až po oblečení mají dalekosáhlé dopady, a to nejen na naše vlastní zdraví, ale i na celou planetu. Rozhodly jsme se hledat ekologičtější alternativy a v únoru 2015 spustily naše stránky, abychom se podělily o naše poznatky.” V současné době nabízí webová stránka asi 100 zelených obchodů, e-shopů, služeb a organizací, s jejichž majitelem či zakladatelem se osobně setkaly a dělaly rozhovor. Cílem stránek je pomoci uvědomělým spotřebitelům v Praze najít lepší možnosti ve všech kategoriích života a obecně podpořit hnutí pro udržitelnější život ve městě.0 „Každý profil podniku je prezentován výstižně a stručně, ale jsou zde uvedeny klíčové důvody a kritéria, proč je zelenější. Popis navíc obsahuje citaci vlastníka, která přispívá k zodpovědnosti za nabízené služby a produkty. Díky tomu mají lidí lepší informace nejen kam jít, ale proč tam jít," říká Aneta Hebrová. Iniciativu lze podpořit na portále Hithit.com. Do 30. ledna můžete Greenglasses podpořit, a za to si užít třeba dvouhodinovou Green Tour po ekologických podnicích s komentářem autorek, jejich “zelenou” večeři či třeba jednodenní teambuilding pro vás a vaše přátele. Kampaň cílí na částku 80 tisíc korun, která pokryje náklady na lepší filtrovací systém, zelenou mapu jednotlivých míst a vylepšení designu. Zahrnuta bude také sekce události, kde uživatelé najdou výpis zelenějších setkání a workshopů jednotlivých podniků. “Chceme ukázat, že udržitelnost může být sexy,” říká Aneta Hebrová. Web neobsahuje pouze tipy na bio obchody a další typické "ekologické" firmy, ale i stylové módní obchody a další podniky nabízející vysoce kvalitní lokální produkty. Podniky jsou vybírány podle principu Trojí zodpovědnosti, podle kterého by činnost firmy měla stát na třech pilířích: ekonomické prosperitě, kvalitě životního prostředí a společenském kapitálu, a pokud splňují další kritéria, které dívky vymyslely, jako například "udělej-si-sám", "second-hand", "sdílení", "oprava" či "bio".