Rozhovor s Delii Fischer - zakladatelkou Westwing

Rozhovor s Delii Fischer - zakladatelkou Westwing

Naším posláním je inspirovat a každému umožnit bydlet v krásném domě
- rozhovor s Delii Fischer, zakladatelkou Westwing   


Online nákupní kluby, které se v posledních letech těší velké oblibě, nejsou klasickými internetovými obchody. Jejich nabídka je přístupná pouze pro vyvolené – tedy členy klubu, kterým je pravidelně zasílán newsletter
s informacemi o aktuálních časově omezených prodejních kampaních. Sortiment produktů se každý den mění a jednotlivé kampaně trvají jenom několik dní, což v kupujících často vyvolává lovecké pudy. A co je nejdůležitější, v nabídce nákupních klubů se objevují značky a produkty, které v klasických obchodech nenajdete.

Tento jedinečný způsob nakupování již pronikl do různých odvětví a Westwing Home & Living je důkazem toho, že v sektoru bytového zařízení a dekorací se mu daří skvěle.

1. Dlouhá léta jste působila jako redaktorka prestižních časopisů Elle a Elle Decoration, nyní se však věnujete své firmě Westwing. Prodej bytového zařízení formou flash sales, tedy časově omezených nabídek,
je revolučním nápadem a Čechům se evidentně zalíbil. Čemu svůj úspěch přisuzujete?

Ano, to je pravda. Náš koncept během několika let uspěl ve 14 zemích a na 3 kontinentech. Celosvětově se můžeme pochlubit skupinou 26 milionů věrných klientů, z čehož mám ohromnou radost. Díky jednoduchému modelu, jehož základem jsou časově omezené prodejní kampaně s pečlivě vybranými produkty se slevou až - 70%, se k nám klienti rádi vracejí a s chutí listují naší aktuální nabídkou. Nejvíce si tento způsob nákupů oblíbili Evropané. Stačí se podívat na ohromné úspěchy jiných značek, třeba francouzské Vente Privee s celkovými příjmy převyšujícími 1 miliardu Euro nebo Zuzily s příjmy 1,2 miliard Euro. V čem spočívá jejich úspěch?
V jednoduchosti konceptu a pohodlí pro zákazníka. Ve Westwing neustále hledáme produkty nejvyšší kvality, mnoho z nich je často v Čechách jinak nedostupných, a také dbáme o to, aby jejich prezentace byla estetická a funkční. I přes úspěchy velkých řetězců jakým je například Ikea se klienti se svými nákupy přesouvají na internet. I zde ale panuje velká konkurence. To, co rozhoduje o úspěchu každého projektu, je strategie.
Jsme pyšní na to, že naše strategie zafungovala od samého začátku a nemuseli jsme ji nijak upravovat na globální ani lokální úrovni. Je to snadné, hledáme krásné věci, ale jsme také rádci – přinášíme nápady na zajímavá aranžmá, motivujeme ke změnám. Naše členy chceme vzdělávat a inspirovat. To všechno spolu s důkladně promyšlenou, uživatelsky příjemnou internetovou stranou způsobuje, že se k nám Češi rádi vracejí. Brouzdání po naší stránce Westwing.cz připomíná časopis o bydlení s tím rozdílem, že u nás si můžete výrobky rovnou koupit.
My neprodáváme pouze obyčejné lampy, ale prezentujeme jedinečné tematické kolekce, jako například „Newyorský loft ve velkém stylu“, ve kterých nabízíme výrobky v konkrétním stylu. 

 

2. Působíte v různých zemích na třech kontinentech a Vaše nabídka je také velmi rozmanitá.
Ročně se na stránkách Westwing objeví okolo 170 tisíc výrobků a toto číslo neustále roste. Produkty, které naši členové najdou v jednotlivých kampaních nikdy nejsou losem náhody. V každé zemi, ve které působíme, výrobky vybírají zkušené stylistky a interiérové designérky. Pečují o to, aby nabízené předměty odpovídaly nejnovějším trendům, ale i potřebám a vkusu místních klientů.  S ohledem na naši snahu zachovat výrazný charakter našeho klubu spolupracujeme s celosvětově uznávanými značkami jako jsou Missoni Home nebo Floss, představujeme ale i výrobky pocházející z malých firem nebo z rukou lokálních umělců z různých zákoutí celého světa. Často se jedná o jedinečné výrobky, které jsou vyráběny v malých sériích nebo dokonce pouze v jednom exempláři.       

3. Říká se, že spokojený zákazník přivede další zákazníky. Souhlasíte?
To je určitě pravda. Proto děláme všechno proto, aby nás naši klienti považovali za spolehlivého
a důvěryhodného prodejce. Záleží nám na vytvoření vysokých standardů a dobrých obchodních praktik napříč celým sektorem. O kvalitu dbáme v každé fázi nákupního procesu, ať už se jedná o prezentaci výrobků na straně, logistiku nebo péči o zákazníka. A naše snaha přináší ovoce, protože počet kupujících zákazníků Westwing neustále roste. Jak dokazují statistiky, nákupní kluby čeká v Evropě světlá budoucnost. Průměrný Evropan čím dál tím raději nakupuje přes internet a znuděný průměrnou nabídkou hledá něco výjimečného
a jedinečného. Kvalitní výrobky známých značek, ale i ty od malých producentů nebo od lokálních umělců zaujmou spoustu lidí. A pokud jsou dostupné pouze pro uzavřenou skupinu osob, stanou se opravdovou senzací. 

 

Více informací o produktech a nabídce na www.westwing.cz