Společnost Primark usiluje o to, aby přizpůsobivá móda byla dostupnější pro každého

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Primark je známý svou nabídkou módy pro všechny, důkazem toho je nová čtyřdílná kolekce, která bude
k dostání v pražské prodejně na Václavském náměstí. Kolekce byla představena spolu s dalšími plány na změnu k lepšímu tak, aby prodejny lépe sloužily zaměstnancům a zákazníkům se zdravotním postižením.

Maciej Podwojski, ředitel společnosti Primark pro střední a východní Evropu, říká: „Společnost Primark byla založena s ambicí učinit módu dostupnější pro každého, a to znamená, že je třeba reprezentovat a reagovat na různé potřeby všech našich zákazníků. S tím, jak jsme rostli, se rozšiřoval i náš sortiment a jsme hrdí na to, že můžeme nabízet specializované výrobky, které jsou obvykle dražší a dostupné pouze online. Naše první kolekce přizpůsobivého spodního prádla vznikala dva roky, máme ale ambice jít ještě dál. Je to pro nás totiž víc než jen nová řada – je to začátek zkoumání toho, jak podporujeme naše handicapované zákazníky a kolegy, a také pochopení toho, co ještě můžeme udělat, aby se Primark stal příjemnějším místem pro práci a nakupování.“

Přizpůsobivé oděvy jsou určené pro potřeby osob se zdravotním postižením. Prádlo je navrženo tak, aby bylo praktické a pohodlné, disponuje tedy snadným zapínáním, magnetickými sponkami a suchým zipem. Tato nová čtyřdílná kolekce je první řadou přizpůsobivých výrobků společnosti Primark, přičemž prodejce se zavázal, že další budou následovat ještě v tomto roce. Cena se pohybuje od 260 Kč do 310 Kč a spodní prádlo je k dostání ve velikostech od 2XS do 2XL. Řada byla navržena společně s technickými specialisty, vychází ze zkušeností
a názorů osob se zdravotním postižením a kombinuje diskrétní magnetické zapínání s měkkými látkami
a ženskými vzory.

Řada obsahuje čtyři kusy spodního prádla:
  • Bezešvá podprsenka: Černá bezešvá podprsenka z recyklovaného nylonu s magnetickým předním zapínáním (310 Kč)
  • Krajková podprsenka: Černá krajková podprsenka s magnetickým předním zapínáním (310 Kč)
  • Kalhotky: Černé kalhotky s magnetickým zapínáním po obou stranách (260 Kč)
  • Menstruační kalhotky: Černé menstruační kalhotky s magnetickým zapínáním po obou stranách (310 Kč)

V České republice je kolekce nyní k dostání v pražské prodejně Primark na Václavském náměstí.

Heidi Williams De Rincon, vedoucí oddělení spodního prádla, uvedla: „Každý by měl mít možnost koupit si spodní prádlo, ve kterém se bude cítit skvěle. Snažili jsme se vytvořit výrobky, které kombinují praktické prvky, jako je magnetické zapínání, s krásnými ženskými vzory. Doufáme, že tato kolekce lidem usnadní přístup
k cenově dostupnějšímu přizpůsobivému spodnímu prádlu.“

Vedle uvedení nové kolekce přizpůsobivého spodního prádla Primark zkontroluje své prodejny a bude hledat způsoby, jak poskytovat lepší služby a vstřícnější přístup k zákazníkům a kolegům se zdravotním postižením.
V návaznosti na dosavadní práci, která zahrnuje spolupráci s handicapovanými talenty v průběhu kampaní, nabídku speciálních přístupných pokladen a šaten pro osoby se zdravotním postižením, se společnost Primark zavázala k prosazování změn v celém svém sortimentu prodejen. To bude zahrnovat podrobný průzkum prostředí prodejen a kanceláří. Tento program provede přední organizace pro zdravotně postižené AccessAble
s cílem vytvořit přístupnější prostředí pro zákazníky a zaměstnance. Primark rovněž spolupracuje s aktivistkou za práva zdravotně postižených Dr Shani Dhandou, globální organizací pro zdravotně postižené Purple Tuesday
a přední organizací sdružující podniky v oblasti začleňování osob se zdravotním postižením Business Disability Forum. Společnost se tak zaměří na revizi politik a procesů, čímž se zvýší kultura přístupnosti v celém podniku.

Dr. Shani Dhanda, odbornice na zpřístupnění, uvedla: „Lidé se zdravotním postižením se potýkají s mnohem vyššími nevyhnutelnými životními náklady a možnosti výběru oblečení jsou často omezené a drahé. Pravidelně zažívám na vlastní kůži frustraci z toho, že nemohu najít oblečení, které by mi padlo na tělo, což poukazuje na systémové bariéry hluboce zakořeněné v naší společnosti. Značky hrají klíčovou roli při odstraňování těchto bariér, které hluboce ovlivňují každodenní život lidí s postižením. Proto mě těší, že se Primark věnuje inkluzivitě a zpřístupnění. Jejich komplexní a holistický přístup je připraven řešit nejrůznější bariéry, kterým čelí nejen jejich zákazníci, ale i kolegové.“

Mike Adams OBE, zakladatel Purple Tuesday, řekl: „Pro lidi s postižením je nakupování oblečení v mainstreamových prodejnách stále problémem. Snadný přístup do obchodů a možnost výběru oblečení, které odpovídá jejich potřebám, není bohužel pro mnoho zdravotně postižených spotřebitelů normou. Purple Tuesday je iniciativa, která usiluje o zlepšení zákaznických zkušeností zdravotně postižených lidí na celém světě. Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Primark na její cestě k začlenění osob se zdravotním postižením a podpořit ji při dosahování cílů v oblasti přístupnosti a odstraňování překážek, kterým čelí lidé se zdravotním postižením.“

V kampani vystupují modelky Emma, Glen a Tegan a snímky pořídila fotografka Esme Moore.

Tato řada je nejnovější v rámci závazku společnosti Primark podporovat a posilovat postavení žen
a zpřístupňovat specializované a inovativní výrobky co největšímu počtu žen. Řada Primark Supporting Women for Life zahrnuje menstruační kalhotky, řadu pro menopauzu a podprsenky určené pacientkám po operaci.

Accessible Primark commitments:

Přístupné produkty

Začneme tím prvním, co si oblékáme pod oblečení. Přizpůsobivé spodní prádlo, nyní za dostupné ceny Primarku. Výrobky, které chcete nebo potřebujete. Výrobky, které jsou inovativní a inkluzivní a které nejsou vždy dostupné v mainstreamových obchodech. Jde o to, abyste každý den vypadali a cítili se dobře díky výrobkům skvělé kvality, které jsou cenově dostupné pro co nejvíce lidí. A přesto víme, že tam ještě nejsme. Dnes v některých našich prodejnách na vybraných trzích zkoušíme přizpůsobivé spodní prádlo. V budoucnu představíme více přizpůsobivých položek a uplatníme inkluzivní design u více produktových řad. Budeme spolupracovat s odborníky, abychom se učili a posouvali rychlejí s větším dopadem. Jsme sice teprve na začátku, nechybí nám však odhodlání.

Přístupné obchody

V našich prodejnách se snažíme vytvářet přístupnější prostředí pro naše zákazníky a kolegy. Abychom toho dosáhli, budeme v roce 2024 spolupracovat se společností AccessAble, která prověří všechny naše prodejny a kanceláře ve Spojeném království a v Portugalsku, poskytne našim zákazníkům informace, které jim pomohou při rozhodování o jejich nakupování, a nám poskytne poznatky, které můžeme v budoucnu uplatnit na dalších trzích.

Kultura přístupnosti

Provedeme revizi našich zásad a procesů, sociálních a komunikačních kanálů a vytvoříme akční plán pro cílené zlepšení přístupnosti našich zákazníků a kolegů pod vedením specialistky na přístupnost Dr. Shani Dhandy, fóra Business Disability Forum a organizace Purple Tuesday.

Inkluzivní zastoupení

V Primarku se snažíme, aby naše kampaně odrážely rozmanitost našich zákazníků. Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s talenty z komunity zdravotně postižených, a to jak před kamerou, tak za ní. Budeme v tom pokračovat i nadále.

 

 

 

 

 

Společnost Primark je mezinárodní prodejce oblečení, který zaměstnává více než 75 000 lidí v 16 zemích Evropy a USA. Společnost Primark byla založena v Irsku v roce 1969 pod značkou Penneys a jejím cílem je poskytovat cenově dostupný výběr pro každého, od kvalitního zboží denní potřeby až po výjimečný styl dámského, pánského a dětského oblečení, stejně jako kosmetiku, domácí potřeby a doplňky. Společnost Primark se zaměřuje na vytváření skvělých zážitků v prodejnách a pokračuje v expanzi na nových i stávajících trzích s cílem dosáhnout do konce roku 2026 počtu 530 prodejen.

Společnost Primark se snaží, aby byla udržitelnější móda dostupná pro každého. Ambicí společnosti je zajistit oblečení delší životnost, chránit život na planetě a podporovat živobytí lidí, kteří výrobky Primark vyrábějí. V rámci toho představila řadu závazků, kterých se snaží dosáhnout do roku 2030. Patří mezi ně výroba veškerého oblečení z recyklovaných nebo udržitelnějších materiálů, zajištění recyklovatelnosti oděvů již od návrhu, snížení emisí uhlíku v celém hodnotovém řetězci na polovinu a snaha o zajištění mzdy pokrývající životní náklady pracovníků v dodavatelském řetězci.

 

 

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Simona Stašová jako studnice energie: Dědictví Bohdalové i vlastní vášeň

Simona Stašová je důkazem, že vitalita může být nejen otázkou genetiky, ale především disciplíny, vášně a neochvějné oddanosti řemeslu. Na jevišti srší silou připomínající...

Unavená, nikoli líná: O ženské únavě, která si zaslouží být vyslyšena

Mnoho žen prožívá každý den s pocitem, že chvíle klidu musí být vykoupena výkonem. V okamžiku, kdy se zastaví, přichází neklid. Vina. Hlasy v...

Retro citrusové želé je zpátky na scéně. Udělejte si ho doma a vraťte se do dětství

Pamatujete na ty barevné, cukrem obalené půlměsíčky, které voněly po citronech a pomerančích? Citrusové želé patřilo mezi sladkosti, které znala snad každá rodina. Bylo...

Design, výkon a technologie: to je letní MUST HAVE od Niceboye. Zasoutěžte si o tuhle stylovku!

Léto je ideální čas na aktivní životní styl! Ať už holdujete běhání, cyklistice nebo trávíte dovolenou horskými túrami, chytré hodinky jsou rozhodně MUST HAVE....

Zář jako hvězda: Umění péče o pleť v horkých letních dnech

Když slunce líbá tvář, pleť vypráví příběh. Jak ji udržet svěží a plnou života i v parném létě? Odhalte triky, které promění péči v...

Chuť léta: Recepty, které roztančí vaše chuťové pohárky

Když letní vánek nese vůni ovoce a bylinek, kuchyně se mění v umělecké plátno. Jak připravit pokrmy, které oslavují léto 2025? Ponořte se do...

Rizoto třikrát jinak. Zkuste tento oblíbený pokrm v různých variantách

Rizoto patří mezi pokrmy, které jsou na první pohled jednoduché, ale když se udělají správně, promění se v lahodnou delikatesu. Základem je kvalitní rýže...

Láska v drobnostech. Naučte se, jak správně prohloubit vztah 

Když letní slunce roztápí starosti, láska kvete v drobnostech. Jak prohloubit svůj vztah v létě 2025? Objevte gesta, která spojují srdce. Malá gesta, velké příběhy Léto...

Zapomeňte na zničené konečky. Jak přežít léto s krásnými vlasy?

Léto je krásné období, ale vlasy v něm dostávají pořádně zabrat. Slunce, chlor, mořská voda… všechno to, co milujeme, může naše vlasy ničit. Naučte...

Jak skladovat vejce, aby vydržela čerstvá klidně i rok? Trik našich babiček funguje dodnes

Vejce patří k nejvděčnějším potravinám. Jsou plná kvalitních bílkovin, minerálů i vitaminů, mají málo kalorií a v kuchyni se dají použít na tisíc způsobů....

Kouzlo letních večerů: Jak proměnit noc v oslavu lásky

Když hvězdy rozsvítí oblohu, letní večery zvu k romantice. Jak proměnit noc v nezapomenutelný příběh lásky? Objevte tipy pro rok 2025 plné vášně. Večery, které...

Tři pokrmy k pivu, které sklidí úspěch u drahé polovičky či návštěvy

Jak je známo, pivo si nejlépe vychutnáme s dobrým jídlem. Ideálně s něčím pořádným, co má říz a ladí k hořkému moku. Pokud hledáte...

Zdraví v pohybu: Jak objevit radost z cvičení (nejen) v létě

Když slunce volá k pohybu, tělo odpovídá radostí. Jak objevit kouzlo cvičení v létě 2025? Ponořte se do aktivit, které posilují tělo i duši. Pohyb...

Objevte chutě maďarské kuchyně

Maďarská kuchyně je proslulá svou vydatností, výraznými chutěmi a samozřejmě mletou paprikou, bez které se tamní pokrmy neobejdou. Pokud hledáte inspiraci, co si uvařit...

Jak na zatuchlé ručníky? Přinášíme triky, po nichž budou voňavé a nadýchané

Kdo někdy rozvěsil vyprané ručníky v bytě bez sušičky, zajisté ví, že místo měkkých a svěže voňavých osušek se z nich stane těžká, vlhká...
Reklama
Reklama